niedziela, 15 września 2013

Problem z instalacją Update 3 Visual Studio 2012 - KB2707250

Korzystając z wolnej chwili chciałem uaktualnić VS 2012 SP2 do wersji SP3.
Niestety w momencie uruchomienia instalatora zostało wyświetlone okienko z informacją o błędzie:

Visual Studio 2012 Update 3 (KB2707250) has stopped working. A problem caused the program to stop working correctly. Please close the program.
No cóż, błąd zdarza się. Pomyślałem, że pewnie przez ilość dodatków do VS, moja instalacja po prostu się popsuła i trzeba ją naprawić. Po wejściu do Panelu Sterowania i naciśnięciu klawisza Change otrzymałem ten sam błąd, który jest przedstawiony powyżej.
Czyli jednym słowem nie mogłem ani zainstalować ani tym bardziej odinstalować VS :)
Ponieważ o błędzie nie znalazłem za dużo informacji w sieci, a sama treść też nie mówi za dużo, postanowiłem poszukać innego sposobu.
Na msdn znalazłem artykuł, opisujący dostępne przełączniki podczas instalowania VS.
Bingo! Jeden z nich:
/Log Filename Specifies a location for the log file
Pozwala na logowanie informacji podczas instalacji VS. Nie czekając dłużej odpaliłem konsolę i poczekałem na utworzenie pliku z logiem. Dzięki zalogowaniu informacji odnalazłem przyczynę moich problemów:






Po zobaczeniu tego wpisu, przypomniałem sobie, że kiedyś modyfikowałem machine.config. Wszedłem pod wskazany folder, przywróciłem oryginalny plik. Instalator się uruchomił i byłem w stanie zainstalować poprawki :)

Morał jest taki, że warto w erze myszkologi pamiętać, że istnieje stara dobra konsola :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz