niedziela, 25 grudnia 2011

Długi czas odpowiedzi Visual Studio 2010 SP1

Od jakiegoś czasu miałem program z Visual Studio 2010. Po zainstalowaniu dodatku Service Pack 1 ładowanie Designera zajmowało nawet 55 sekund (zgroza...). W takim tempie nie da się pracować.
Pierwszą myślą oczywiście było to, iż mój sprzęt nie spełnia już wymagań. Postanowiłem jednak zbadać w internecie co może powodować tak wolne przełączanie się między kodem a designerem.
Co dodatkowo zaobserwowałem to to, iż operacją która zajmowała tyle czasu było:

"Loading toolbox content from package 'Microsoft.VisualStudio.IDE.ToolboxControlsInstaller,ToolboxInstallerPackage'{2C298B35-07DA-45F1-96A3-BE55D91C8D7A}
Wrzuciłem frazę w wyszukiwarkę i okazało się, iż problem jest już od dłuższego czasu znany. Pod tym linkiem można znaleźć opis problemu i odpowiedzi użytkowników którzy także doświadczyli mniejszej wydajności podczas pracy z VS http://connect.microsoft.com/VisualStudio/feedback/details/551183/loading-toolbox-content-from-package-takes-55-seconds-or-more

Znajduje się tam także obejście jak pokonać problem. Wystarczy za pomocą edytora rejestru (oczywiście wcześniej tworzymy kopię klucza który zamierzamy wyedytować!) usuwamy wpis:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\VisualStudio\10.0\Packages{2C298B35-07DA-45F1-96A3-BE55D91C8D7A}

Po tej operacji i ponownym uruchomieniu systemu VS na powrót odzyskał sprawność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz